Ile kosztuje niedopasowanie kulturowe?
- Kategorie Kultura organizacyjna
- Data 11 maja 2023
Podsumowanie:
Frustracja, poczucie zagubienia, strach i niepewność, gniew, smutek to tylko niektóre emocje, które mogą towarzyszyć w miejscu pracy, gdy w zespole zatrudniono osoby niedopasowane kulturowo. Zatrudnianie niewłaściwych osób może kosztować co najmniej 30% rocznych zarobków tej osoby. Dyrektor generalny Zappos, Tony Hsieh, mówi, że stracił ponad 100 milionów dolarów z powodu niedopasowanych kulturowo pracowników. Dowiedz się jakie są skutki niedopasowania kulturowego i ile to może kosztować Twoją firmę. Poznaj też dobre strony niedopasowania kulturowego.
Wg Gallupa kultura nie ma znaczenia, jeśli nie wnosi wymiernej wartości do Twojej organizacji. Kultura, która nie tylko istnieje, ale jest skuteczna dla Twojej organizacji, to taka, którą musisz świadomie tworzyć.
To pracownicy będą generować innowacje, wzrost i produktywność w Twojej organizacji.
Dlatego powinieneś postawić na zdobywanie i utrzymanie najlepszych pracowników. Takich pracowników cechują odpowiednie kwalifikacje, umiejętności, talent oraz dopasowanie do Twojej kultury organizacyjnej. A jak możesz zdobyć najbardziej utalentowanych pracowników? Organizacje o silnej kulturze przyciągają utalentowanych pracowników, a utalentowani pracownicy chcą pracować dla takich firm. Szukają miejsc pracy, które mają markę, misję i wartości które oni też podzielają oraz które rozwijają i inwestują w ich talenty. W efekcie tacy zadowoleni pracownicy stają się ambasadorami ich marki.
Kiedy pracownik jest dopasowany do kultury przedsiębiorstwa to przyczynia się do osiągania wspólnego celu i realizacji wizji organizacji. Gdy pracownicy podzielają wizję firmy i posługują się tym samym systemem wartości to współpracują ze sobą bez zbędnych tarć, pielęgnując dobrą atmosferę. Zadowoleni pracownicy dostarczają większą wartość klientom, a ich satysfakcja przyczynia się do większej lojalności. W rezultacie częściej kupują i polecają organizację znajomym, przyczyniając się do wzrostu zysków. Tą zależność zaprezentowano na poniższym rysunku.
Gdy zatrudniasz osoby, które nie pasują do Twojej kultury organizacyjnej, te różnice kulturowe nasilą się w ich zachowaniach oraz przełożą na resztę zespołu. Tacy pracownicy najprawdopodobniej opuszczą firmę wkrótce po procesie onboardingu, co może obniżyć motywację i produktywność innych pracowników. W rezultacie Twoja zdolność do osiągania celów biznesowych będzie znacznie ograniczona.
Jakie są skutki niedopasowania kulturowego?
Problemy wynikające z różnic kulturowych są powszechne i mogą prowadzić do nieporozumień, błędów w interpretacji, braku przynależności a w skrajnych przypadkach nawet do poważnych konfliktów i nieprzyjemnych emocji. Istnieje wiele badań, które wskazują na to, jak różnice kulturowe wpływają na zachowanie ludzi i jakie mogą być skutki tych różnic. Na poniższym rysunku przedstawiono model obrazujący skutki niedopasowania kulturowego w organizacji, a poniżej omówimy każdy z nich bardziej szczegółowo, wskazując do czego prowadzi.
Nieporozumienia i konflikty
Niedopasowanie kulturowe może prowadzić do napięć i konfliktów, które mogą wpłynąć na jakość relacji międzyludzkich.
Nieporozumienia między pracownikami mogą wynikać z różnic w pomysłach na sposoby realizacji celów, stylach komunikacji, podejściach do negocjacji czy w sposobie pracy. Spotkałem wiele osób pracujących w różnych kulturach. Byli tacy, którzy brali się do pracy i rozpisywali zadania na podstawie celów które otrzymali i je samodzielnie dowozili. Byli tacy, którzy byli graczami zespołowymi – planowali i dowozili w zespole. Byli i tacy, którzy czekali na oficjalne przekazanie zadań i oczekiwali, że ktoś inny je sprawdzi i odda klientowi, bo w poprzedniej firmie to oni się nie kontaktowali z klientem. Jeszcze gorzej jest, gdy ktoś łączy pomysły rzucane na grupę z własnym ego. Wówczas za wszelką cenę będzie bronił swoich pomysłów (czyli swojego ego), pomijając często argumenty merytoryczne. Wówczas zamiast negocjacji na zasadzie win-win pojawia się postawa wygrana – przegrana, która powoduje, że ktoś poczuje się pokonany i obniży się jego motywacja, nie mówiąc już o straconym czasie na dyskusje.
Różnice kulturowe między menedżerami mogą prowadzić do nieporozumień i konfliktów w procesie podejmowania decyzji. Na przykład osoba pochodząca z branży technologicznej pracująca w kulturze innowacyjnej będzie chciała jak najszybciej przekonać się czy pomysł jest dobry przeprowadzając eksperyment i analizując jego wyniki. Natomiast osoba pochodząca z kultury hierarchicznej będzie chciała wykonać najpierw analizę, zdobyć niezbędne zgody i budżet i dopiero później rozpocząć projekt.
Nieporozumienia mogą prowadzić do spadku efektywności zespołu. Niech jedna osoba, która nie zgadza się z pomysłem grupy nie zaangażuje się w projekt, będzie go sabotowała na każdym etapie udowadniając, że miała rację lub co gorsza zacznie realizować alternatywny projekt, żeby udowodnić całemu światu kto miał lepszy pomysł. To powoduje ogromne koszty dla firmy.
Gdy nieporozumienia docierają do klienta to może on postrzegać współpracę jako bardziej ryzykowną i z niej zrezygnować lub zdywersyfikować dostawców, powodując obniżenie obrotów np. o 50%.
Brak przynależności
Na izolację w dużej mierze wpływają uprzedzenia i stereotypy. Pojawia się, gdy grupa ocenia nowego pracownika raczej negatywnie przez pryzmat braku dopasowania do kultury. Wówczas u takiej osoby może się pojawić poczucie porażki, odrzucenia, straty, smutek czy lęk. Nie trudno sobie wyobrazić jak czuje się taka osoba i jak to wpływa na jej zaangażowanie i wydajność. Na przynależność mocno wpływa otwartość zespołu na przyjęcie i włączenie nowych członków, identyfikacja grupową (czyli w jaki sposób członkowie zespołu się z nim utożsamiają i jak dużo jest czynników, że chcą w nim pozostać, którą buduje lider grupy) i procesem onboardingu. Ale poczucie izolacji może również wynikać z niskiego poczucia własnej wartości, lęku, nieufność, podejrzliwość, czyli niskich kompetencji społecznych nowego pracownika. Jeśli tego nie wychwycimy na rozmowie kwalifikacyjnej to z pewnością odczujemy skutki w późniejszej współpracy. A na co należy zwracać uwagę? Na to w jaki sposób każdy pracownik identyfikuje się z zespołem, czyli na tożsamość opartą na statusie. Na tą tożsamość składa się:
- Tożsamość narracyjna – zrozumienie miejsca w zespole i firmie
- Tożsamość społeczna – chęć tworzenia znaczących połączeń w ramach zespołu i firmy
- Tożsamość przyszła – wizja dotycząca przyszłego „ja” pracownika i przyszłego statusu
Należy również zwrócić uwagę na identyfikację narcystyczną. Osoby z taką identyfikacją potrzebują grupy do kompensacji swoich słabych stron i angażują się w działania grupowe tylko wtedy gdy widzą w tym korzyści. Często budują pozytywny wizerunek grupy przez obniżanie wizerunku innych grup. Takie osoby mogą wykazywać niską przynależność, gdy grupa nie podejmie tej gry. Warto takie osoby wychwycić na etapie rekrutacji.
Nieprzyjemne emocje
Każdy pracownik chciałby przeżywać dobre emocje w miejscu pracy. Jednak osoby doświadczające niedopasowania kulturowego mogą doświadczać nieprzyjemnych emocji, takich jak:
- Frustracja – to stan związany z niezaspokojeniem istotnych potrzeb, gdy na drodze do realizacji celów piętrzą się przeszkody związane z różnicami kulturowymi albo gdy pracownik utraci coś, na czym mu zależało (np. swobodę podejmowania decyzji do której był przyzwyczajony w poprzednich miejscach pracy). Frustracja może zniechęcić pracowników do działania lub czasami przeciwnie – stać się motywacją.
- Poczucie zagubienia – to stan, w którym osoba czuje się niepewnie co do swoich celów (bo może ich nie zna, ponieważ menadżer nie przekazał i sama nie zapytała), kierunku i sensu pracy. Mogą towarzyszyć temu uczucia niepewności, beznadziei i braku motywacji. Osoby zagubione mogą mieć obniżoną produktywność, problemy z relacjami, uciekać w używki i nie odczuwać satysfakcji z pracy.
- Strach, lęk i niepewność – Strach pełni bardzo ważną funkcję – chroni nasze zdrowie i życie. Lęk natomiast jest nastrojem, w którym dominuje odczucie silnego zagrożenia wywodzące się z nieznanego albo nierealnego źródła. Lęk jest może pojawić się w sytuacji, gdy pracownik nie potrafi zidentyfikować źródła zagrożenia i nie ma zasobów, żeby sobie z nim poradzić. A takie nieznane zagrożenia mogą być odczuwane w przypadku niezrozumienia różnic kulturowych i braku wiedzy w jaki sposób powinien funkcjonować w tej kulturze. Może obserwować inne osoby i próbować naśladować ich zachowania, jednak brak jasnych wartości, celów, zasad, kodeksu honorowego powoduje, że nie wie jakie zachowania są w organizacji wskazane, a jakie piętnowane.
- Gniew – jest reakcją emocjonalną na niepowodzenie, czasami z nastawieniem agresywnym (złość). Jest reakcją na działanie interpretowane przez pracownika jako skierowane negatywnie wobec niego. Pojawia się, gdy pracownik nie rozumie w jaki sposób działa kultura lub niewłaściwie interpretuje intencje innych osób. Wówczas pracownik nie czuje się bezpiecznie, pojawia się złość, czyli stan irytacji, wzburzenia, uczucie wrogości, wybuch gniewu.
- Smutek – to emocja, której towarzyszy poczucie cierpienia, krzywdy, niezrozumienia, żalu. Podobnie jak w przypadku gniewu może wynikać ze złej interpretacji działań innych osób lub z niezrozumienia sposobu w jaki działa kultura organizacyjna. Skutkuje obniżeniem nastroju, energii, brakiem motywacji, izolowaniem się od innych i niższą efektywnością.
Postrzegana dyskryminacja
Różnice kulturowe mogą prowadzić do realnej dyskryminacji (gdy zespół nie chce włączyć pracownika do kultury i go dyskryminuje) lub tylko takiej postrzeganej przez pracownika (postrzega on niektóre zachowania jako dyskryminacyjne, podczas gdy w rzeczywistości nie było to intencją pozostałych pracowników a wynikało ze sposobu pracy w danej firmie), który nie jest dopasowany kulturowo. Zarówno realna jak i postrzegana dyskryminacja w miejscu pracy może prowadzić do mniejszej satysfakcji z pracy i mniejszego zaangażowania w nią. Badania przeprowadzone na Uniwersytecie Stanowym Florydy wykazały, że postrzeganie dyskryminacji w wyniku różnic kulturowych może prowadzić do negatywnych skutków dla zdrowia psychicznego pracowników. Tacy pracownicy odczuwają wyższy poziom stresu, depresji i lęku, mniej angażują się w pracę. Według badań przeprowadzonych przez Fathali Moghaddama, niedopasowanie kulturowe może prowadzić do radykalizacji i ekstremizmu, gdy pracownik odczuwa brak akceptacji. Skutkuje to jeszcze większymi różnicami, gdyż brak włączenia do kultury organizacyjnej może prowadzić do podkreślania różnic, zachowań antagonistycznych, realizacji równoległych projektów lub braku zaangażowania.
Przed dyskryminacją (lub postrzeganą dyskryminacją) zabezpiecza odpowiednia kultura organizacyjna. Potwierdzają to Badania przeprowadzone przez zespół naukowców z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkeley. Wykazały one, że kultura organizacyjna wpływa na to, czy pracownicy będą tolerancyjni, czy też będą podejrzliwi i uprzedzeni. Badania Uniwersytetu w Cambridge sugerują, że firmy, które promują otwartość i tolerancję wobec różnic kulturowych, mogą tworzyć bardziej zrównoważone i skuteczne zespoły. Z kolei badanie przeprowadzone przez MIT Sloan Review wykazało, że firmy, które angażują się w praktyki mające na celu zwiększenie zrozumienia i szacunku, mają lepsze wyniki finansowe i większe szanse na przyciągnięcie i zatrzymanie utalentowanych pracowników.
Jakie są koszty finansowe niedopasowania kulturowego?
Koszty finansowe niedopasowania kulturowego w firmach mogą być bardzo wysokie i mają bezpośredni wpływ na wyniki finansowe. Warto zauważyć, że koszty niedopasowania kulturowego nie dotyczą tylko wyników finansowych, ale także wpływają na produktywność, morale pracowników, klimat pracy oraz wizerunek.
Pojedynczy menedżer, który źle pasuje, może stworzyć atmosferę braku zaangażowania pracowników w całej firmie, podważając zdolność personelu do dobrej współpracy i wprowadzając negatywne praktyki, których odwrócenie może zająć lata. Ponad 90% dyrektorów generalnych zdaje sobie sprawę, że złe zatrudnienie obniża morale w całej firmie, a 20% pracowników twierdzi, że straciło zaufanie do menedżera z powodu jego złej decyzji o zatrudnieniu. W konsekwencji złego zatrudnienia, kiedy pracownik odchodzi z pracy pozostali pracownicy musza przejąć jego obowiązki, muszą pracować ciężej i dłużej, żeby wypełnić obowiązki, przez co są mniej wydajni, mniej zadowoleni i mogą zacząć się wycofywać. Projekty zostają przerwane, przekraczają budżet lub muszą zostać porzucone. Klienci nie mają zrealizowanych prac lub są niezadowoleni z jakości i zaczynają szukać nowych dostawców lub ich dywersyfikują, a Twoja firma traci przychody. Kierownicy więcej czasu poświęcają na rekrutację, zamiast usprawniać biznes. Zamieszczenie ogłoszenia, rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami i zatrudnienie agencji rekrutacyjnej, może kosztować trzykrotność miesięcznego wynagrodzenia pracownika. Wszystkie te pieniądze idą w błoto, gdy niedopasowany pracownik opuszcza firmę po zaledwie kilku miesiącach. Niedopasowany pracownik może negatywnie wyrażać się o firmie, do czego mogą się przyłączyć pozostali pracownicy co rujnuje reputację organizacji w mediach społecznościowych i utrudnia zatrudnienie najbardziej utalentowanych pracowników.
Pojawia się efekt domina w postaci nieosiągniętych celów biznesowych, zwiększonych problemy z obsługą klienta, nadgodzinami i zmęczeniem pozostałych pracowników, spadkiem motywacji, mniejszą wydajnością, kolejnymi odejściami.
Kiedy kultura staje się ważna?
Kiedy została uznana za koszt prowadzenia biznesu. Ale, żeby tak się stało firmy muszą sobie uświadomić jakie ponoszą koszty niedopasowania kulturowego pracowników. Poniżej zebrałem wyniki badań na ten temat, żeby pokazać skalę problemu.
👉 20% pracowników odeszło z pracy z powodu jej kultury.
👉 Departament Pracy Stanów Zjednoczonych szacuje, że złe zatrudnienie może kosztować nawet 30% rocznych zarobków tej osoby. Zastąpienie doświadczonego pracownika może kosztować firmy nawet roczną pensję pracownika.
👉 Słaba marka pracodawcy oraz mała różnorodność utrudnia przyciąganie talentów. Wg MIT Sloan Review firmy, które angażują się w praktyki mające na celu zwiększenie zrozumienia i szacunku dla różnych kultur, mają większe szanse na przyciągnięcie i zatrzymanie utalentowanych pracowników. Wg Society for Human Resource Management firmy takie mają również lepsze wyniki finansowe i większą przewagę konkurencyjną niż firmy, które nie angażują się w te praktyki.
👉 3/4 kandydatów twierdzi, że bierze pod uwagę wizerunek pracodawcy, a 84% twierdzi, że rozważyłoby odejście z obecnej pracy, aby przejść do firmy o pozytywnej kulturze organizacyjnej. Jako menadżer musisz sobie zdawać sprawę, że 79% osób poszukujących pracy i 86% młodych millenialsów korzysta z mediów społecznościowych nie tylko w celu znalezienia pracy, ale też zbadania kultury firmy. Wg Gallupa firma z zadowolonymi pracownikami może przyciągnąć 20% najlepszych kandydatów do pracy.
👉 3/4 najbardziej niezaangażowanych pracowników poszukuje pracy, a ta utrata wydajności kosztuje firmy do 18% pensji pracownika każdego roku.
👉 Niezaangażowani pracownicy są prawie o 20% mniej wydajni niż ich zaangażowani koledzy. Do spadku wydajności o 30-50% prowadzi również brak zrozumienia i szacunku dla innych kultur wg HRB. Wg Gallupa pracownicy którzy czują, że ich wartości nie są reprezentowane w miejscu pracy, są mniej zaangażowani i mniej lojalni wobec swoich pracodawców.
👉 50% pracowników, którzy doświadczyli nieuprzejmości lub lekceważenia w pracy, zmniejszyła swoją wydajność i czas spędzony w pracy.
👉 Pracownicy, którzy postrzegają swoje miejsce pracy jako niesprawiedliwe, są o 35% – 55% bardziej narażeni na poważne choroby, a pracodawca zazwyczaj płaci za nie rachunek (zwolnienia).
👉 Firmy o mniejszej różnorodności mają mniejsze szanse na przyciągnięcie talentów, mają gorszy klimat, więcej nierozwiązanych problemów i cechują się niższą kreatywnością. McKinsey & Company twierdzi, że firmy o wysokiej różnorodności miały o 15% więcej szans na poprawę klimatu pracy niż firmy o niskiej różnorodności. W badaniu firmy Glassdoor stwierdzono, że 67% pracowników uważa, że ich miejsce pracy jest bardziej przyciągające dzięki różnorodności. Badanie Deloitte wskazuje, że 78% pracowników uważa, że różnorodność pomaga w rozwiązywaniu problemów w zespole, a 83% twierdzi, że różnorodność pomaga w rozwoju kreatywności. Badania McKinsey & Company potwierdzają, że firmy które budują bardziej różnorodne zespoły mają o 33% większą szansę na osiąganie lepszych wyników finansowych niż firmy o mniej różnorodnych zespołach.
A teraz policzmy ile niedopasowanie kulturowe kosztuje przedsiębiorstwo?
Załóżmy, ze zespół liczy 9 osób. Każdy zarabia brutto 6 000 zł. Zespół jest homogeniczny. Zespół obsługuje 10 klientów i zarabia dla firmy 1300000 zł rocznie. Menadżer ma wynagrodzenie brutto 10 000 zł i załóżmy, że jest dobrze dopasowany kulturowo. W tym zespole dwie osoby są niedopasowana kulturowo i jedna ma identyfikację narcystyczną. Jakie to pociąga koszty dla firmy?
- Zatrudnienie nowego pracownika i jego wdrożenie będzie kosztowało 30% zarobków tej osoby. Załóżmy, że dwie osoby niedopasowane kulturowo oraz z identyfikacja narcystyczną odejdą z pracy lub zostaną zwolnione to firma poniesie koszty wdrożenia nowych osób tj. 3 osoby x 12 m-cy x 6 000 zł x 30% = 64 800 zł
- Zła atmosfera w pracy powoduje, że dwie osoby niedopasowane kulturowo i jedna z identyfikacją narcystyczną pracują z wydajnością 50%, a pozostałe osoby mają niższą wydajność o 20%. Kosztuje to pracodawcę: 3 osoby x 12 m-cy x 6 000 zł x 50% + 6 osób 6 000zł x 12 m-cy x 20% = 151 200 zł
- Osoby, które odczuwały niedopasowanie kulturowe spędziły 10 dni na zwolnieniach lekarskich, w tym czasie musiały je zastąpić inne osoby, które ten czas przepracowały w nadgodzinach 50%: 2 osoby x 10/21 dni x 6 000 zł + 2 osoby x 10/21 dni x 6 000 zł x 1,5= 14 285 zł
- W trakcie zatrudnienia dwóch niedopasowanych kulturowo osób dwóch obsługiwanych przez nie klientów nie była zadowolona z obsługi i zdywersyfikował dostawców obniżając tym samym obroty o 50% tj. 1 300 000 zł zysku / 10 klientów x 2 niezadowolonych klientów x 50% = 130 000 zł
- Osoby, które wyrażały swoje niezadowolenie z różnic kulturowych przy kliencie doprowadziły do utraty tylko 1 klienta, na którym firma zarabiała 130 000 zł rocznie oraz do konieczności ratowania relacji z pozostałymi dwoma co kosztowało firmę jeden miesiąc pracy dwóch osób tj. 1 m-c x 2 osoby x 6 000 zł + 130 000 zł = 142 000 zł
- Menadżer traci czas na rozwiązywanie konfliktów w zespole i z klientami oraz rozmowy z niezadowolonymi pracownikami (dla których niedopasowanie kulturowe powoduje niepotrzebne emocje), rekrutację nowych pracowników 30% czasu tj. 30% czasu x 12 m-cy x 10 000 zł = 36 000 zł
W poniższej tabeli przedstawiono podsumowanie kosztów niedopasowania kulturowego w zespole.
A teraz porównajmy ten koszt do kosztów wynagrodzeń zespołu, które wynoszą 9 osób x 6 000 zł x 12 m-cy + 1 menadżer x 10 000 zł x 12 m-cy = 768 000 zł.
Koszt niedopasowania kulturowego wynosi 70% kosztów wynagrodzeń całego zespołu. Proponuję, niech wnioski każdy wyciągnie sobie sam.
Gdyby menadżer był dodatkowo niedopasowany kulturowo, to zespół pracowałby na 50% wydajności (a znam takie firmy) oraz należałoby doliczyć koszty o wiele większej rotacji, bo jak już wspomniano, 84% pracowników rozważyłoby przejście do firmy o pozytywnej kulturze.
Dobre strony niedopasowania kulturowego
W poprzednim punkcie rozważono koszty niedopasowania kulturowego. Mają one miejsce w przypadku wyolbrzymiania różnic wartości między dziedzictwem kulturowym niedopasowanych pracowników, a kulturą przedsiębiorstwa oraz w przypadku wytworzenia się asymilacyjnego środowiska społecznego, które nie chciało przyjąć nowych pracowników i dokonać ich akulturacji.
Jednak niedopasowanie wartości może w dłuższej perspektywie również prowadzić do kulturowej adaptacji i odporności. Dzieje się to w sytuacji, gdy kultura firmowa jest nastawiona na integrację dziedzictwa przychodzących pracowników, trafnie są identyfikowane różnice wartości kulturowych, środowisko jest otwarte i tolerancyjne. Dzieje się tak w przedsiębiorstwach, które czują, że żeby zrealizować np. bardziej innowacyjną strategię powinny zmienić kulturę organizacyjną i być bardziej zwinne. Zaczynają zatrudniać pracowników z doświadczeniem w takich kulturach i świadomie czerpią z tego dziedzictwa zmieniając firmę. Dowiedz się jak zmienić kulturę na bardziej innowacyjną na naszym szkoleniu.
Wnioski
Koszty niewłaściwego dopasowania kulturowego pracowników mogą być ogromne (nawet 70% kosztów wynagrodzeń całego działu). Mowa tu o kosztach finansowych, utraconych klientach i przychodach, negatywnym wpływie na pozostałych pracowników, mniejszej wydajności, jak i pogorszeniu wizerunku firmy, a w konsekwencji zmniejszonej możliwości zatrudniania największych talentów.
Trudno jest ocenić, czy kandydat jest dopasowany kulturowo podczas procesu rekrutacji. Około 37% liderów twierdzi, że dopasowanie kulturowe jest najtrudniejsze do oceny podczas rozmów kwalifikacyjnych. Dlatego specjalnie dla Ciebie, żeby ułatwić Ci rekrutację i zatrudnianie osób, które pasują do Twojej kultury organizacyjnej przygotowaliśmy szkolenie.
Dowiedz się jak stworzyć miejsce pracy, które przyciąga i zatrzymuje najlepszych. Naucz się budować kulturę, wspierać zespoły w osiąganiu celów i rozwiązywaniu problemów. Poznaj tajniki zatrudniania i motywowania pracowników, którzy doskonale wpisują się w DNA Twojej firmy. Zapanuj nad konfliktami, dysfunkcjami i trudnymi pracownikami. Dowiedz się jak rozwijać pracowników i menadżerów, by tworzyć miejsce pracy, z którego nikt nie chce odejść.
HR Excellence
Kurs video + mentoringi grupowe online-
Kurs obejmujący 8 modułów, 79 lekcji (41 godziny 27 minut)
-
Mentoringi grupowe online przez 12 m-cy - 1 sesja/m-c
-
Dostęp do platformy kursowej przez 12 m-cy
-
24 materiały wspierające Twoją pracę z zespołami (zeszyty ćwiczeń, karty pracy, testy, przykłady kodeksu honorowego, mapa kompetencji, wyróżniki kultury, pytania rekrutacyjne, kanwy, kwestionariusze, strategie radzenia sobie z oporem, pytania coachingowe, ...)
-
Grupa wsparcia na Discord przez 12 m-cy
-
Certyfikat ukończenia kursu HR Excellence (po ukończeniu 8 modułów)
-
Licencja na wykorzystanie metody oraz szablonów w Twojej organizacji
Jak widzisz w przypadku niedopasowania kulturowego jak i w przypadku tworzenia kultury, która nie wspiera strategii straty są ogromne. Problemy kumulują się i z czasem trudno sobie z nimi poradzić samemu. Wielokrotnie pracując z klientami przyszło mi zmierzyć się z problemami kulturowymi, które doprowadzały nawet do 60% rotacji. Na szczęście zmiana kultury szybko przynosi pierwsze efekty. Moje doświadczenia wskazują, że po 4 miesiącach, zwiększyliśmy wydajność zespołów oraz poprawiliśmy obroty i zyski. Na bazie naszych doświadczeń przygotowaliśmy programy rozwojowe dla menadżerów.
Jeśli jesteś menadżerem zespołu:
Naucz się kierować wielopokoleniowymi (BB, X, Y, Z) i różnorodnymi zespołami. Zapanuj nad konfliktami, trudnymi pracownikami i brakiem motywacji. Zadbaj o dobre emocje w zespole. Dowiedz się jak poprawić swój autorytet, zbudować angażującą kulturę, zwiększyć efektywność i nowocześnie pracować. Weź udział w szkoleniu Zawód Menadżer.
Jeśli chcesz poprawić efektywność całej organizacji:
Naucz się jak budować nowoczesne i efektywnie działające firmy, które nie mają problemów komunikacyjnych, mają zadowolonych klientów, zaangażowanych pracowników i wyprzedzają konkurencję. Zyskaj wsparcie mentoringowe 4 razy/m-c oraz społeczność i zarabiaj, dzięki prowadzeniu szkoleń na naszej licencji. Weź udział w naszym programie VIP, który obejmuje całą naszą wiedzę i zapewnia wsparcie. Dołącz do Akademii Mistrzów Efektywności.
Zawód menadżer
Kurs video + mentoringi grupowe online-
Kurs obejmujący 11 modułów, 70 lekcji (30 godzin 48 minut)
-
Mentoringi grupowe online przez 12 m-cy - 1 sesja/m-c
-
Dostęp do platformy kursowej przez 12 m-cy
-
2 zeszyty ćwiczeń (100 stron), karty pracy, 4 testy (w tym kolorów osobowości), przykłady kodeksu honorowego, expose menadżera, mapa kompetencji, 12 wyróżników kultury, pytania rekrutacyjne, 46 strategii radzenia sobie z oporem
-
Grupa wsparcia na Discord przez 12 m-cy
-
Certyfikat ukończenia kursu Zawód menadżer (po ukończeniu 11 modułów)
-
Licencja na wykorzystanie metody oraz szablonów w Twojej organizacji
Akademia
mistrzów efektywności
Online
-
8 szkolenie online + dostęp do nagrań przez 8 m-cy
-
Biblioteka szablonów, zeszytów ćwiczeń, szkoleń, webinarów
-
32 grupowe sesje mentoringowe Q&A
-
Grupa wsparcia na Discord
-
Certyfikat eksperta efektywności (po ukończeniu 8 modułów szkoleń)
-
Licencja na wykorzystanie metody oraz szablonów w Twojej organizacji
-
Możliwość prowadzenia szkoleń na naszej licencji i zarabiania na nich
Sympatyk transformacji cyfrowej, wielbiciel minimalizmu, prostoty, umiejętnej komunikacji. Zarabia na życie cyfryzowaniem przedsiębiorstw. Niewolnik interdyscyplinarnego rozwoju. Wierzy, że można wygrywać dzięki większej wiedzy, świadomości siebie i biznesu oraz elastyczności. Niepoprawny optymista. Przyjaciel świata, ludzi i nauki. Inspirowany przez doświadczenia, wyjątkowych ludzi i podróże.