fbpx
Plecy
LogotypDP

Opis warsztatu- AMS® Kompetencje społeczne

Umiejętności społeczne nie są naturalne lub dziedziczone. To kompetencje wyuczone, które rozwijają się przez całe życie. Dowiedz się jakie kompetencje społeczne powinieneś rozwinąć, żeby budować satysfakcjonujące relacje, nie tracić wartościowych ludzi wokół siebie, osiągać swoje cele i mniej się stresować w sytuacjach społecznych.

Umiejętność nawiązywania pozytywnych relacji z innymi ludźmi jest kluczowym czynnikiem warunkującym przystosowanie społeczne. Kompetencje społeczne przejawiają się w adekwatnych dla kontekstu postawach i umiejętnościach, które stosują ludzie do swojego zachowania w sytuacjach społecznych. Osoby z wyższymi kompetencjami społecznymi lepiej radzą sobie ze stresorami w codziennym życiu oraz są bardziej szczęśliwe.

Niby wszyscy się komunikujemy, ale nie każdy osiąga swoje cele. Często słyszę od klientów, że „z nim się nie da rozmawiać”. Z tego szkolenia dowiesz się jak inni ludzie mogą widzieć świat i reagować na to co się dzieje. Dowiesz się również, jak się komunikować z osobami o innym stylu komunikacji. Dowiesz się z czego wynikają problemy i będziesz sobie umiał poradzić nawet w najtrudniejszych sytuacjach. Poznasz tajniki budowy dobrych relacji.

Badania nad przywództwem od czasu pandemii jednoznacznie wskazują, że kompetencje społeczne są jedną z najważniejszych umiejętności zwinnego lidera, który świetnie porusza się w świecie BANI. Każdy z nas jest liderem w różnych okolicznościach: w pracy, w rodzinie, w jakiejś organizacji lub grupie. To kompetencje potrzebne każdemu, kto wchodzi w relacje z innymi ludźmi.

 

Partner wydarzenia

LogotypDP

Dla kogo jest ten warsztat?

Ten kurs jest przeznaczony dla każdego, kto współpracuje z innymi ludźmi (współpracownikami z zespołu, innymi zespołami, klientami, dostawcami, szefem, podwładnym, w rodzinie, w grupach zainteresowań, …). Jest dedykowany dla osób, które chciałyby skutecznie osiągać swoje cele, a przy tym nie tracić ludzi.

LogotypDP

Czego dowiesz się w trakcie warsztatu?

Przyjmowanie perspektywy innych i empatia

Dowiesz się jak w praktyce popatrzeć z perspektywy innych osób. Zobaczysz, że tylko przyjęcie różnych perspektyw zagwarantuje obiektywną ocenę sytuacji i zmniejsza stres. Dowiesz się jak rozwijać empatię, żeby budować głębokie relacje.

Interakcje społeczne

Dowiesz się jak powstają, rozwijają się i kończą relacje oraz kiedy powstają więzy i jak je budować. Poznasz w jakie role wchodzą ludzie w relacjach, rozpoznasz gry między nimi oraz dowiesz się jak poprawić skuteczność komunikacji.

Współpraca i relacje

Dowiesz się jak nauczyłeś się budować relacje w dzieciństwie. Zidentyfikujesz błędne schematy, które powielasz do dziś. Dowiesz się czy jesteś uwikłany w trójkąt dramatyczny i jak z niego wyjść. Poznasz 10 toksycznych mechanizmów w relacjach. Poznasz komunikaty niszczące relacje. Dowiesz się co musisz przestać robić, co zmienić, a co zacząć robić, żeby poprawić najważniejsze dla siebie relacje. Poznasz język miłości swój i swojego partnera i dowiesz się jak skuteczniej z nim się komunikować i budować głębszą satysfakcjonującą relację.

Komunikacja

Poznasz style komunikacji i nauczysz się je rozpoznawać u innych. Dowiesz się jak zmiana interpretacji intencji zmienia komunikację o 360°. Dowiesz się jak prowadzić nieagresywną komunikację, która pozwala osiągać Ci cele. Poznasz style słuchania i dowiesz się jak prowadzić konstruktywną i skuteczną rozmowę i udzielić informacji zwrotnej, która konstruuje przyszłość i każdy z przyjemnością jej wysłucha.

Zarządzanie emocjami

Bruce Lee powiedział "Ten kto rządzi twoimi emocjami, rządzi tobą". Dlatego dowiesz się z czego wynikają Twoje i innych emocje i co się za nimi kryje. Dowiesz się jak wpływa na życie myślenie pozytywne i negatywne. Poznasz błędy poznawcze. Nauczysz się jak w prosty sposób zmienić sposób myślenia, przez zmianę interpretacji wydarzeń i przestać przeżywać nieprzyjemne emocje. Nauczysz się wyrażać emocje w sposób, który nie rani innych, stawiać granice, komunikować swoje potrzeby. Dowiesz się jak pracować z niewspierającymi przekonaniami.

Rozwiązywanie problemów

Poznasz źródła konfliktów i skuteczne metody ich rozwiązywania. Dowiesz się jak zapobiegać konfliktom. Nauczysz się reagować na krytykę, radzić sobie z oczekiwaniami i z oporem innych.
Dowiesz się również jak rozpoznać socjopatów, narcyzów i psychopatów oraz jak sobie z nimi radzić.

Podejmowanie decyzji

Dowiesz się dlaczego ludzie boją się podejmować decyzje i jak odblokować ten strach. Nauczysz się jak brać odpowiedzialność za własne życie oraz decyzje i pracować w kręgu wpływu. Dowiesz się jak zbudować odwagę, żeby podejmować trudne decyzje. Dowiedz się również jak zarządzać wieloma zadaniami.

LogotypDP

Korzyści z uczestnictwa w warsztacie

LogotypDP

Program warsztatu

Dzień 1

Moduł 1: Empatia i przyjmowanie perspektywy innych

  • Przyjęcie perspektywy innych
  • Rozwój poznawczy
  • Empatia
  • 3 różne spojrzenia na jedną kwestię

Moduł 2: Interakcje społeczne

  • Jak powstają grupy i co je łączy
  • Model budowania relacji
  • W co grają ludzie – transakcje, role
  • Jakie przyjmować role i jak się komunikować

Moduł 3: Współpraca i relacje

  • Jakiego budowania relacji nauczyła mnie rodzina
  • Co nas łączy – koluzje
  • Trójkąt dramatyczny
  • 10 toksycznych mechanizmów w relacji
  • Komunikaty niszczące relacje
  • 5 języków miłości

Moduł 4: Komunikacja

  • Anatomia komunikacji
  • Od przekonania do działania
  • 3 style komunikowania się, komunikat asertywny
  • Komunikacja z osobami o różnym stylu komunikacji
  • Style słuchania
  • 3 filtry Sokratesa
  • Zaplanuj rozmowę/3 poziomy słuchania
  • Informacja zwrotna
  • 9 cech konstruktywnej rozmowy (feedforward)

Dzień 2

Moduł 5: Zarządzanie emocjami i zrozumienie innych

  • Od przekonania do działania
  • Myślenie pozytywne/negatywne
  • Emocje i ich źródła
  • Interpretacja wydarzeń
  • Jak wyrazić emocje i potrzeby nie raniąc innych
  • Błędy poznawcze
  • Praca z przekonaniami

Moduł 6: Rozwiązywanie problemów

  • Źródła konfliktów i ich rozwiązywanie
  • Jak zapobiegać konfliktom
  • Taktyka na krytyka – 9 rodzajów krytyki
  • Jak radzić sobie z oporem innych
  • Jak radzić sobie z oczekiwaniami innych
  • A nie mówiłem
  • Jak sobie radzić z socjopatami i psychopatami
  • Mroczna triada osobowości

Moduł 7: Podejmowanie decyzji

  • Blokady w podejmowaniu decyzji
  • Strach przed porażką
  • Jak pracować w kręgu wpływu
  • Jak zapobiegać sprzeczności wartości i czynów
  • Odwaga do podejmowania trudnych decyzji
  • Jak ustalać priorytety
LogotypDP

Parametry warsztatu

  • Warsztat – 2 dni
  • Godziny warsztatu: 8:00-16:00
  • Lokalizacja: online
  • Unikalna możliwość rozwiązania swoich praktycznych problemów pod okiem doświadczonego trenera
  • Rezerwacja miejsca jest zagwarantowana po opłaceniu faktury
  • Certyfikat ukończenia szkolenia AMS® – Kompetencje społeczne
  • Minimalna ilość uczestników potrzebna do uruchomienia szkolenia: 5 osób
  • Podane ceny są cenami netto
  • Rejestracja na szkolenie oznacza akceptację Regulaminu Szkoleń
  • Język: polski
LogotypDP

Tak działamy

Zobacz jak wyglądają nasze warsztaty. Praktyczna praca, case’y, testy, no i efekty.

Partner wydarzenia

LogotypDP

Wybierz najlepszy wariant dla siebie

Wybierz najlepszy dla siebie wariant. W przypadku warsztatu stacjonarnego znajdź dla siebie dogodny termin na liście szkoleń i złóż zamówienie klikając przycisk Zamawiam. W opisie zamówienia podaj termin szkolenia. Jeśli chcesz zamówić szkolenie wewnętrzne, skontaktuj się przez formularz kontaktowy w celu uzgodnienia terminu.

Kompetencje społeczne

Warsztat online
1200 PLN Warsztat (2 dni)
  • Praktyczna wiedza pokazująca jak budować kompetencje społeczne (siedem modułów)
  • Warsztat w trakcie którego przećwiczysz najważniejsze umiejętności
  • Materiały w wersji elektronicznej
  • Testy, szablony
  • Certyfikat ukończenia szkolenia AMS® - Kompetencje społeczne
Publiczne
LogotypDP

Poproś o szkolenie wewnętrzne

LogotypDP

Nasza propozycja vs. inne dostępne na rynku

Nasza propozycja

Inne rozwiązania

Zakres szkolenia

Badania Trinity College Dublin z 2022r. pokazują, że w świecie BANI nabiera znaczenia współpraca zespołowa, a do tego nie wystarczy tylko dobra komunikacja. Niezbędne są rozwinięte kompetencje społeczne. Warsztat wychodzi poza programy szkoleniowe dostępne na rynku i porusza tematykę: budowania empatii, przejmowania perspektywy innych, interakcji społecznych, współpracy i relacji, komunikacji, zarządzania emocjami, rozwiązywania problemów, podejmowania decyzji.

Inne szkolenia koncentrują się na komunikacji.

LogotypDP

Najczęściej zadawane pytania

Możemy kontynuować współpracę po warsztacie. Współpraca obejmuje szkolenia, warsztaty i coaching podczas całego procesu wdrażania zwinności organizacji i poprawy efektywności. Pracujemy wg ustalonego planu i realizujemy Twoją ścieżkę do większej efektywności.

Warsztat jest płatny przelewem przed rozpoczęciem. Kupujący otrzyma fakturę. 

Warsztat nie wymaga żadnego przygotowania. Całą niezbędną wiedzę uczestnicy uzyskają w trakcie spotkań.