Opis szkolenia - AMS® Zwinne wdrażanie strategii
Wiele firm boryka się z problemem przełożenia strategii na zadania zespołów. W efekcie pracownicy nie rozumieją jak ich praca wpływa na realizację celów firmy i nie utożsamiają się z jej sukcesem. Dodatkowo realizowane jest wiele prac, które nie wspierają strategii i nie tworzą wartości dla klientów. To wszystko to straty i spowalniacze w drodze do celu.
Wyobraź sobie, że każdy zespół wie w jaki sposób tworzy wartość dla klientów i wpływa na realizację strategii. A dodatkowo monitoruje postępy prac i koryguje odchylenia. Jeśli też tak chcesz to zapraszam Cię na unikalny warsztat w trakcie którego odkryjemy Twoją strategię, przełożymy na mierniki i inicjatywy, które każdy zespół powinien zrealizować, żeby Twoja firma odniosła sukces.
Dla kogo jest ten warsztat?
Zarządy i dyrekcja
Kierownicy zespołów i produktów
Kierownicy projektów i programów
Architekci biznesowi
Ten warsztat jest przeznaczony dla każdej firmy. Powinny w nim wziąć udział osoby zarządzające, które uzgadniają ze sobą sposób realizacji strategii i pomiar efektów, model operacyjny, sposób tworzenia i dostarczania wartości.
Jakie są cele warsztatu?
Zdefiniujesz cele strategiczne
Zdefiniujesz Balanced Scorecard, żeby przełożyć cele strategiczne na cele do osiągnięcia w perspektywie klientów, procesów oraz uczenia się i wzrostu. Zdefiniujesz portfel modeli biznesowych/inicjatywy strategiczne, które będą wspierały w realizacji celów.
Zdefiniujesz sposób tworzenia wartości
Zdefiniujesz wokół czego będziesz tworzyć wartość - zdefiniujesz strumienie wartości Zaprojektujesz angażujące doświadczenie klienta, dzięki czemu będziesz miał zadowolonych i powracających klientów.
Połączysz cele z operacją
Połączysz inicjatywy strategiczne ze sposobem tworzenia wartości. Dzięki temu alokujesz prace w odpowiednim miejscu i sprawisz, że nie zapomniesz o żadnym ważnym szczególne, który buduje doświadczenie klienta i tworzy wartość.
Zdefiniujesz jakie musisz stworzyć zdolności biznesowe.
Wdrożysz OKRy
Dowiesz się w jaki sposób przetłumaczyć cele strategiczne na kwartalne OKR'y (Objectives and Key Results).Poznasz najlepsze praktyki we wdrażaniu OKR'ów. Poznasz cykl wydarzeń OKR i dowiesz się jak przeprowadzić spotkania w całej organizacji od strategii, taktyki do zespołu.
Zdefiniujesz szybkie eksperymenty
Dowiesz się jak definiować szybkie eksperymenty (Epiki), które ułatwią próbowanie różnych opcji strategicznych. Zdefiniujesz lejek epików (hipotez korzyści).
Powstanie Backlog
Powstaje pierwsza wersja Backlogu Transformacji, czyli spriorytetyzowana lista zdolności biznesowych i funkcji produktu. Będziesz wiedział co masz robić.
Korzyści z warsztatu
- Zrozumiesz jakie zdolności biznesowe tworzą przewagi konkurencyjne i będziesz w nie inwestował
- Będziesz miał zadowolonych i powracających klientów, dzięki angażującemu doświadczeniu klienta
- Wszyscy będą wiedzieli jakie cele strategiczne firma chce osiągnąć i co musi zrobić ich zespół, żeby wspierać strategię
- W pierwszej kolejności weźmiesz się za zadania, które najszybciej przyniosą największą wartość
- Przestaniesz chaotycznie wdrażać zmiany, tylko połączysz je logicznie z etapami tworzenia wartości
- Będziesz dowoził OKRy
- Zamienisz nieefektywne prowadzenie projektów w rozwój produktu
Program warsztatu
Pierwszy dzień
Moduł 1: Definicja celów strategicznych
- Przełożysz cele strategiczne na cele w perspektywie finansowej, klienta, procesów oraz uczenia się i wzrostu
- Stworzysz Balanced Scorecard
- Zdefiniujesz portfel modeli biznesowych/inicjatywy strategiczne, które będą wspierały w realizacji celów
- Ocenisz wpływ każdej inicjatywy strategicznej na strategię
- Dowiesz się jak definiować szybkie eksperymenty (Epiki), które ułatwią próbowanie różnych opcji strategicznych
Moduł 2: Zdefiniowanie sposobu tworzenia wartości przez firmę
- Zdefiniujesz wokół czego będziesz tworzyć wartość – zdefiniujesz strumienie wartości
- Określisz persony swoich potencjalnych klientów, czyli poznasz ich potrzeby, obawy i oczekiwania
- Zaprojektujesz pełny cykl kontaktu klienta z Twoją firmą (doświadczenie klienta obejmujące działania, motywację, wątpliwości i bariery) by zyskać nową przewagę konkurencyjną
- Zaplanujesz pozytywne i wciągające doświadczenie klienta we wszystkich kanałach i punktach styku z Twoją Marką w celu wzmocnienia relacji
Moduł 3: Połączenie celów strategicznych z operacją
- Dowiesz się co to są zdolności biznesowe i dlaczego ich potrzebujesz, żeby budować przewagi strategiczne i właściwie wydawać pieniądze
- Poznasz trójwymiarowy model przedsiębiorstwa opisujący w jaki sposób wdrażać zmiany strategiczne, jak tworzyć i wdrażać wartość dla klientów oraz jak tworzyć zdolności biznesowe (ludzie, procesy, aplikacje), które tworzą przewagi strategiczne
- Zidentyfikujesz jakich zdolności biznesowych (ludzie, procesy, aplikacje) oraz funkcji produktu potrzebujesz, żeby wdrożyć doświadczenie klienta
Drugi dzień
Dokończenie połączenia celów strategicznych z operacją.
Moduł 4: Wdrażanie OKRów
- Dowiesz się w jaki sposób przetłumaczyć cele strategiczne na kwartalne OKR’y (Objectives and Key Results)
- Poznasz metody uzgadniania OKR’ów z zespołami
- Poznasz najlepsze praktyki we wdrażaniu OKR’ów
- Poznasz cykl wydarzeń OKR i dowiesz się jak przeprowadzić spotkania w całej organizacji od strategii, taktyki do zespołu
Moduł 5: Powstanie Backlog
- Powstaje pierwsza wersja Backlogu Transformacji
- Umieścisz w backlogu spriorytetyzowaną listę zdolności biznesowych i funkcji produktu
- Backlog będzie tworzył strumienie rozwojowe lub strumień operacyjny dla zespołów DevOps
- Połączysz zdolności biznesowe i funkcje z odpowiednim etapem tworzenia wartości
Parametry warsztatu
- 2 dni praktycznego szkolenia zakończonego konkretnym planem działania
- Unikalna możliwość rozwiązania swoich praktycznych problemów pod okiem doświadczonego trenera
- Godziny szkolenia: 8:00-16:00
- Lokalizacja: online
- Dyplom: Certyfikat ukończenia szkolenia AMS®
- Rezerwacja terminu jest zagwarantowana po opłaceniu faktury
- Podane ceny są cenami netto
- Rejestracja na szkolenie oznacza akceptację Regulaminu Szkoleń
- Język: polski
- Przed rozpoczęciem warsztatu musisz mieć zdefiniowaną strategię i portfel produktów
Tak działamy
Zobacz jak wyglądają nasze warsztaty. Praktyczna praca, testy, kanwy, szablony, no i efekty.
Weź udział w szkoleniu i zacznij zwinnie wdrażać strategię
Od strategii do działań zespołu
Szkolenie online-
Przełożysz cele strategiczne na cele w perspektywie finansowej, klienta, procesów oraz uczenia się i wzrostu
-
Połączysz strategię z operacjami definiując strumienie dostarczania wartości, doświadczenie klienta i zdolności biznesowe
-
Przetłumaczysz cele strategiczne na OKRy i dowiesz się jak je wdrożyć
-
Stworzysz backlog zmian
-
Certyfikat ukończenia szkolenia AMS®
Najczęściej zadawane pytania
Ten szkolenie to tylko pierwszy krok do zwinności. Oczywiście możemy kontynuować współpracę:
- podczas wdrażania z winności
- w ramach innych szkoleń
- w ramach Akademii mistrzów efektywności
Współpraca indywidualna obejmuje szkolenia, warsztaty i coaching podczas całego procesu wdrażania zwinności organizacji. Pracujemy wg ustalonego planu i realizujemy Twoją ścieżkę do większej efektywności.
Szkolenie jest płatne przelewem przed rozpoczęciem. Kupujący otrzyma fakturę.
Przed rozpoczęciem szkolenia musisz mieć zdefiniowaną strategię i portfel produktów. Resztę zrobimy na zajęciach.
Nie. Szkolenie jest zaprojektowane w taki sposób, żeby osoby które nigdy wcześniej nie spotkały się z pojęciem zwinności mogły w nim efektywnie uczestniczyć.