2J0A2849-x700

Optymalizacja operacji

(procesy, projekty, rozwój)

Jeśli oczekujesz poprawy 10-20-30% to dla mnie oznacza, że nie chcesz zmienić w firmie nic poważnego.
Trochę podpicować. Upewnić się, że wszyscy rozumieją cele strategiczne. Troszkę poprawić komunikację. Zoptymalizować procesy.
 
Żeby coś zmienić musisz mierzyć wyżej. 100%, 200%, 500%

Ta usługa jest dla Ciebie, jeśli

LogotypDP
  • Potrzebujesz zmniejszyć koszty, przyśpieszyć dostarczanie wartości, poprawić komunikację i zoptymalizować firmę, która rosła latami
  • Planujesz wdrażać systemy informatyczne i nie chcesz informatyzować złych procesów
  • Pod wpływem turbulentnego otoczenia potrzebujesz wprowadzać zmiany w wielu miejscach organizacji i chcesz zbudować system organizacyjny, który na to pozwoli
  • Wdrażasz nową strategię, zmieniasz model biznesowy
  • Identyfikujesz problem z komunikacją bo wiele osób powinno otrzymać tą samą wiadomość, w spotkaniach bierze udział wiele osób z wielu działów, decyzje są zatwierdzane przez wiele osób
  • Procesy stały się bardziej skomplikowane
  • Gasisz pożary, zamiast rozwijać biznes
  • Coraz większe działy okopały się w swoich funkcjach i przestały współpracować, spadła ich efektywność
Wzrost_640x640
Model_zmian_640x640

Dlaczego nie osiągasz oczekiwanych efektów?

LogotypDP

Może czytałeś blogi, pobierałeś darmowe poradniki, brałeś udział w różnych programach rozwojowych lub pracowałeś z konsultantami. Jednak efekty nie są zadawalające. Dlaczego te metody nie zadziałały? Dlatego, że większość osób wprowadza interwencję nie tam, gdzie leży problem, tylko tam, gdzie są widoczne jego skutki. Większość niezależnych specjalistów ma doświadczenie w operacjach, ale nie patrzy na firmę jak na system. Szuka prostych i szybkich rozwiązań koncentrując się na procesie, zadaniu, czy pojedynczym pracowniku. Brak doświadczenia w zarządzaniu całą firmą nie pozwala popatrzeć na problem całościowo i stworzenie rozwiązania systemowego.
Gdy zrozumiesz model zmian, już nigdy nie poświęcisz energii na niewłaściwe działania.

Gdzie uciekają Ci pieniądze?

Jeśli zaznaczysz chociaż jeden punkt dotyczy Twojej firmy to możesz czytać dalej, bo znajdziesz tam rozwiązania swoich problemów.

  • To wszyscy pracownicy > 10% załogi, którzy nie tworzą i nie dostarczają wartości do klientów
  • To wszystkie projekty, które nie tworzą zdolności biznesowych wspierających przewagi konkurencyjne
  • To koszt każdego działania i komunikacji w procesie, który nie posuwa prac do przodu i nie tworzy wartości dla klientów, a tylko zwiększa liczbę stanów w którym przedsiębiorstwo może się znaleźć (spaghetti)
  • To koszt wszystkich klientów, którzy od Ciebie odeszli i tych dla których byłeś za drogi i nie kupili Twoich produktów
  • To czas spotkań na których nie rozmawia się o strategii, zdolnościach biznesowych, funkcjach produktów i kulturze organizacyjnej
  • To koszty rotacji pracowników, którzy zostali niedopasowani do kultury organizacyjnej
  • Podejmowanie decyzji (oprócz strategicznych) na górze i koszty wynikające z opóźnienia w ich wdrożeniu
  • Mikrozarządzanie, czyli czas poświęcany na zarządzanie pojedynczymi pracownikami zamiast zespołami
  • Inwestowanie w zdolności wspierające (ludzie, procesy, technologie), które są powyżej średniej w branży
  • Marketing push
  • Konsekwencje decyzji nie podjętych na podstawie ekonomii i danych
  • Opóźnienia oraz zmiany w projektach realizowanych kaskadowo
  • Inwestowanie w oprogramowanie nie wspierające tworzenia i dostarczania wartości do klientów ponad wersje ustandaryzowane tych programów
  • Zgromadzone dane, które nie poprawiają doświadczenia klientów lub efektywności

Poznaj nasz proces optymalizacji operacji

Kompletny proces obejmuje 6 etapów wraz z etapem planowania wdrożenia zmian i wdrożeniem. 

LogotypDP

Etap 1: Wizja i strategia

Przeanalizuj czy realizowane cele są zgodne z wizją i strategią. Zdefiniuj portfel modeli biznesowych.

  • Grupy docelowe
  • Propozycja wartości (produkty, usługi)
  • Redukcja kosztów
  • Kanały dystrybucji i relacje
  • Zasoby
LogotypDP

Etap 2: Kultura organizacyjna i przywództwo

Jakiej kultury potrzebujesz, żeby wdrożyć strategię:

  • Wartości
  • Wyróżniki kultury
  • Widoczne atrybuty kultury
  • Styl przywództwa
LogotypDP

Etap 3: Docelowy model operacyjny

Zdefiniuj zasady tworzenia modelu operacyjnego i sposób tworzenia wartości:

  • Doświadczenie klienta (zrozumienie jak powstaje wartość)
  • Strumienie wartości (jak dostarczana jest wartość)
  • Zdolności biznesowe (tworzą wartość)
  • Outsourcing/usługi wspólne
  • Front/back office
  • Przepływ między zdolnościami
LogotypDP

Etap 4: Projekt organizacji

Zaprojektuj organizację, która będzie wdrażała strategię. Zdefiniuj sposób realizacji zdolności w celu jak najlepszego wykorzystania zasobów.

 

Ludzie:

Zdefiniuj wymagania odnośnie pracowników, którzy zrealizują cele i będą tworzyć zdolności biznesowe:

  • Ile osób potrzebujesz i w jakich zespołach
  • Role i odpowiedzialności
  • Profile kompetencji zespołów
  • Struktura organizacyjna

Procesy:

Zdefiniuj procesy, które będą realizowały zdolności biznesowe i dostarczały usługi biznesowe. Zdefiniuj mierniki KPI/OKR.

Technologia:

Ustal jakie aplikacje są niezbędne do tworzenia i dostarczania produktów/usług do klientów zaprojektowanymi kanałami oraz do wsparcia procesów. Zaprojektuj jaka infrastruktura jest potrzebna do realizacji warstwy aplikacyjnej.

LogotypDP

Etap 5: Zarządzanie i raportowanie

Zdefiniuj zasady zarządzania, metody organizacji i przepływu pracy zespołów i wymagania odnośnie raportowania potrzebne do efektywnej pracy organizacji

LogotypDP

Etap 6: Planowanie wdrożenia i wdrożeni

Zdefiniuj strumienie wartości oraz strumienie rozwojowe, które będą wdrażały docelowy model. Wdrożenie polega na budowaniu zdolności biznesowych (ludzie, procesy, narzędzia). Wdrożenia prowadzimy z wykorzystaniem sprawdzonych metod Lean EA i Agile.

Celujemy w takie wyniki

0 %

wzrostu obrotów wypracowany tą samą l. pracowników

0 %

wzrostu obrotów w 6 m-cy od zmiany kultury organizacyjnej

0 %

wzrostu wydajności zespołu w 4-m-ce

0 %

wzrostu zysku w 6-m-cy

Przykładowe referencje

Nie musisz nam wierzyć. Sprawdź jak inni oceniają nasze kompetencje. Zobacz pełną listę referencyjną >

Uzyskaliśmy dużo większą efektywność organizacji. Przez 10 lat od wdrożenia nasza firma urosła kilkukrotnie, a operacje są realizowane podobnym zespołem wspomaganym ze strony systemu. Odkryliśmy ukryty potencjał naszej firmy.
Piotr Ruszecki
Dyrektor Finansowy, Członek Zarządu Hellmann Worldwide Logistics Polska
Transformacje, optymalizacje, korekty procesów przeprowadzone wspólnie z panem Robertem dały naprawdę ponadprzeciętne osiągniecia, a mnie osobiście pozwoliły zobaczyć nowy świat biznesu i procesów.
Łukasz Kluczewski
Dyrektor Logistyki, Saria Polska
Jeśli chcesz przejść przez proces transformacji cyfrowej z sukcesem, to z czystym sumieniem mogę polecić na przewodnika Roberta Wojtachnika.


Łukasz Komorniczak
Project Manager, Fiege


Sukces to nie kwestia przypadku, ale strategii, wiedzy, pasji - no i odwagi!


Na co czekasz. Umów się na spotkanie i już teraz zacznij zmieniać swoją firmę.