Program
Transformacji
Cyfrowej
Pomagamy ambitnym i kreatywnym menadżerom, zarządom i właścicielom zbudować nowoczesną firmę, która szybko rośnie, ma zadowolonych klientów i zaangażowanych pracowników, zwinnie wdraża nowoczesną strategię wyprzedzającą konkurencję, chce być liderem technologicznym.
Stworzyłem Program Transformacji cyfrowej dla ludzi sukcesu, takich jak Ty
Ten program jest dla wszystkich którzy mają dość słuchania, że się nie da, chcą szybko osiągnąć efekty, tworzyć biznes, który łatwo się skaluje bez konieczności zwiększania zasobów, wykorzystują najnowsze technologie i chcą robić to co lubią, a nie to co muszą.
Od czego zaczynamy?
Zaczynamy od jednodniowego warsztatu w czasie którego dokonujemy oceny przedsiębiorstwa. Oceniamy strategię, zdolności biznesowe, kulturę organizacyjną, przywództwo, model operacyjny. Na bazie tej oceny przygotowujemy plan transformacji.
Jak wygląda wdrożenie?
Pomagamy również w budowie nowocześnie zarządzanych i efektywnych zespołów poprzez diagnozę, rekomendacje, warsztaty rozwoju i coaching.
Pracujemy w obszarach:
Szkolenia/warsztaty dla Ciebie
W Programie Transformacji Cyfrowej możesz skorzystać z serii 11 szkoleń/warsztatów.
Moduł 1: Strategia transformacji cyfrowej
- Znajdziesz nowe źródła wzrostu biznesu
- Zaplanujesz strategię wykorzystującą możliwości stwarzane przez cyfryzację (nowe zasoby, aktywa niematerialne, lewarowane aktywa, zdolności, dane)
- Dowiesz się jakie przewagi konkurencyjne tworzą szybko rosnące firmy
- Stworzysz portfel nowoczesnych modeli modeli biznesowych połączony wspólnymi zdolnościami (ludzie, procesy, aplikacje), pozwalających Ci wyprzedzić rynek
- Zaprojektujesz zdolności, które pozwolą Ci sukcesywnie zwiększać udział w rynku
- Przestaniesz wydawać pieniądze na zasoby i zdolności, które w dłuższej perspektywie nie przyniosą Ci korzyści
- Zaplanujesz sposób skalowania biznesu bez konieczności zwiększania ilości zasobów
Moduł 2: Kultura organizacyjna
- Ocenisz swoją obecną kulturę w 6 wymiarach oraz w 3 subkulturach
- Zdefiniujesz docelową kulturę, która będzie wspierała realizację nowej strategii
- Dowiesz się jak tworzą kulturę takie firmy jak Netflix, Zappos, Spotify, Patagonia,..
- Zdefiniujesz niezbędne zmiany (widoczne i niewidoczne atrybuty kultury)
- Zdefiniujesz potrzebny rodzaj przywództwa oraz dowiesz się jak znaleźć nieformalnych liderów, którzy będą wspierali nową kulturę
- Określisz strategię komunikacji i plan działania, żeby sprawnie wdrożyć kulturę
Moduł 3: Projektowanie produktów/usług cyfrowych
- Poznasz rodzaje produktów cyfrowych
- Zaprojektujesz produkt z użyciem metody Service Design Thinking, który będzie idealnie odpowiadał potrzebom klientów i uwzględniał różne punkty widzenia
- Dzięki wykorzystaniu modelu wzrostu wartości dla klienta skonstruujesz produkt z odpowiednich komponentów
- Zdefiniujesz drabinę korzyści dostarczanych przez produkt/usługę
- Stworzysz strategię cen, abyś mógł zwiększyć zyski i dotrzeć do idealnych klientów
- Stworzysz pakiety, które zwiększą wartość oferty
- Zdefiniujesz usługi, aplikacje, kontrakty potrzebne do stworzenia i dostarczania usługi/produktu
Moduł 4: Planowanie doświadczenia klienta
- Określisz persony swoich potencjalnych klientów, czyli poznasz ich potrzeby, obawy i oczekiwania
- Zaprojektujesz pełny cykl kontaktu klienta z Twoją firmą (doświadczenie klienta obejmujące działania, motywację, wątpliwości i bariery) by zyskać nową przewagę konkurencyjną
- Zaplanujesz pozytywne i wciągające doświadczenia klienta we wszystkich kanałach i punktach styku z Twoją Marką w celu wzmocnienia relacji
- Zaplanujesz szybką reakcję w punktach styku, żeby klienci nie mieli powodów uciekać do konkurencji
- Zaprojektujesz wizerunek, który będzie wpływał na doświadczenie klienta
- Zdefiniujesz markę realizującą potrzebę odbiorcy, która będzie konwertowała odbiorcę w klienta
- Zbudujesz osobowość i wiarygodności marki, żeby stworzyć zaufanie
- Zabierzesz klienta w podróż marzeń – dopasujesz swoje treści do ścieżki klienta, żeby stać się pierwszym wyborem podczas zakupu
Moduł 5: Plan marketingu cyfrowego
- Opiszesz lejek sprzedażowy – proces generowania ruchu, przekształcania tego ruchu w klientów i wychowywania lojalnych zwolenników
- Zaplanujesz działania niezbędne do zainteresowania ofertą i przeprowadzenia klienta do decyzji zakupowej
- Wyróżnisz swój lejek od lejka konkurencji
- Dowiesz się jak tworzyć wartościowy kontent przyciągający uwagę i angażujący klienta
- Zaprojektujesz ścieżki klienta, które przeprowadzają go przez lejek
- Zdefiniujesz mierniki pozwalające usprawniać Ci lejek sprzedażowy
Moduł 6: Projektowanie architektury przedsiębiorstwa
- Na podstawie celów strategicznych, modelu biznesowego, doświadczenia klienta i lejka sprzedażowego zaprojektujesz docelowy model operacyjny
- Zidentyfikujesz obecnie rozwijane z zdolności (ludzie, procesy, aplikacje) oraz zaprojektujesz nowe, niezbędne do tworzenia i dostarczania wartości klientom
- Zdefiniujesz zasady, które będą ścieżką przewodnią w projektowaniu i wdrażaniu modelu operacyjnego
- Poznasz nowoczesne topologie zespołów i architektury przedsiębiorstw
- Zaprojektujesz nowoczesny model operacyjny oparty na zdolnościach i usługach, żebyś mógł szybko skalować i zmieniać swoją firmę
- Zaprojektujesz model aplikacji i technologii, integracje i master data w nowoczesnym podejściu usługowym, żebyś nie musiał wdrażać całych aplikacji tylko szybko mógł wdrożyć potrzebne do stworzenia zdolności usługi w nowoczesnym podejściu Agile
- Dowiesz się, że niekoniecznie system ERP jest najważniejszy w Twojej firmie, ale kluczowy okaże się ten, który zmaksymalizuje doświadczenie klienta, tak jak robią to Uber, Netflix, Amazon i inni
- Zaplanujesz ścieżkę dojścia do docelowego modelu operacyjnego (portfele związany ze strumieniami dostarczania wartości + strumienie rozwojowe budujące nową architekturę), żeby zminimalizować niepowodzenie wdrożenia strategii
- Zaprojektujesz model tworzenia i dostarczania architektury w oparciu o Lean EA, Agile, DevOps, żeby szybko i skutecznie wdrażać architekturę i móc dokonywać zmian
- Skoncentrujesz się na inwestowaniu w zdolności tworzące wartość i zdolnościach strategicznych i zminimalizujesz wpływ zdolności wspierających, żebyś niepotrzebnie nie wydawał pieniędzy i wspierał tworzenie przewag konkurencyjnych
Moduł 7: Jak tworzyć efektywne zespoły (klasyczne i Agile)
- Dowiesz się jak tworzyć efektywne zespoły, które realizują operacje i wdrażają strategię
- Dowiesz się od czego zależy styl przywództwa i jaki zastosować, żeby odnosić sukcesy
- Określisz, gdzie obecnie znajdujesz się na skali przywództwa i zaplanujesz drogę na szczyt
- Poznasz przeszkody, które uniemożliwiają efektywną komunikację i pracę
- Poznasz czynniki budujące efektywny zespół i otrzymasz kanwę, która pozwoli Ci zaplanować wszystkie ważne kwestie dotyczące twojego zespołu
- Dowiesz się jakie czynniki psychologiczne wpływają na efektywność zespołu i jak dobrać pracowników, żeby uzyskać mistrzowską efektywność
- Dowiesz się jak skutecznie komunikować, delegować, egzekwować i motywować pracowników
- Dowiesz się jak zwiększyć zaangażowanie i wyeliminować tarcia
- Dowiesz się co musisz zrobić, żeby zespół brał odpowiedzialność za swoje zadania i decyzje
- Dowiesz się jakich ludzi zatrudniać, żeby łapali flow ze sobą i efektywnie współpracowali
- Dowiesz się jak w dobrym stylu i nie raniąc innych radzić sobie z trudnościami
- Dowiesz się co zrobić, żeby pracownicy wykorzystywali swoje mocne strony, talenty i doświadczenie dla dobra zespołu
Moduł 8: Wdrożenie modelu operacyjnego (organizacja pracy w przepływie)
- Dowiesz się jak krok po kroku wdrożyć szybki przepływ pracy na podstawie opracowanego modelu operacyjnego stosując Kanban
- Dowiesz się jakie optymalne partie powinieneś planować, żeby jak najszybciej dostarczać pracę
- Poznasz sposoby wizualizacji pracy
- Dowiesz się ile tracisz czasu przełączając się między zadaniami i jak można temu zaradzić
- Poznasz zasady ustalania pracy w toku, żeby przepływ działał sprawnie
- Dowiesz się jak zarządzać kolejkami i jak je rozładowywać
- Dowiesz się jak zaplanować pracę, żeby poświęcać mniej czasu na koordynację
- Dowiesz się jakie spotkania organizować i o czym na nich rozmawiać, żeby poświęcić na nie minimum czasu i uzyskać jak najlepszy efekt
- Poznasz metodę 5 kroków do usprawnienia przepustowości całego systemu
Moduł 9: Zarządzanie portfolio (architektura wymagań agile)
- Dowiesz się jak definiować prace na różnych poziomach organizacyjnych, żeby zminimalizować ryzyko, szybko otrzymywać informację zwrotną i szybko dostarczyć oczekiwane korzyści bez konieczności organizacji mnóstwa spotkań
- Poznasz architekturę wymagań Agile (na różnych poziomach organizacji od portfela do zespołu) i nauczysz się je definiować i tworzyć ich repozytorium
- Dowiesz się jak połączyć usprawnianie organizacji (“projekty”) z procesami operacyjnymi, żeby uzyskiwać błyskawiczne efekty
- Dowiesz się jak zorganizować procesy NPD (New Product Development) i połączyć je z operacjami
- Dowiesz się jak planować wydania
- Dowiesz się jakie zastosować cykle dostarczania produktu, żeby tanio i szybko osiągać pożądane rezultaty
- Nauczysz się definiować zadania do wykonania (epiki, wymagania, zdolności biznesowe, funkcje biznesowe, historyjki użytkownika i kryteria akceptacji, możliwości architektoniczne)
- Nauczysz się na jakiej podstawie decydować które zadania wykonać w pierwszej kolejności, żeby osiągnąć oczekiwane korzyści
- Dowiesz się jakie stosować mierniki, żeby mierzyć efekt końcowy oraz przedsiębiorstwo w trakcie zmiany
Jeśli chcesz rozszerzyć metody Agile na całe przedsiębiorstwo to zainteresuj się drugim programem – Akademia Agile
Moduł 10: Zarządzanie zespołem Agile
- Poznasz zasady Agile, którymi będziesz się kierował w pracy
- Poznasz role zespołowe oraz ich obowiązki i metody pracy
- Dowiesz się jak wygląda proces dostarczania produktu w SCRUM i Kanban
- Dowiesz się jak wygląda wydarzenie planowania pracy, codzienne spotkanie, podsumowania i prezentowanie wyników
- Dowiesz się jak szacować zadania do wykonania, żeby kończyć zaplanowane prace
- Dowiesz się jak przygotować się do planowania i oszacować jak dużo zadań możesz wykonać w jednym sprincie
- Dowiesz się jak wizualizować pracę i z jakiego narzędzia możesz skorzystać
- Poznasz sposoby usprawniania pracy, żeby osiągnąć maksymalną szybkość zespołu
- Dowiesz się jak budować interdyscyplinarne zespoły, których wydajność jest wyższa niż zespołów o niskiej różnorodności
Moduł 11: 7 kroków do kreatywnego zespołu
- Poznasz 7 kroków, które prowadzą do efektywnego zespołu
- Dowiesz się jaki zespół powinieneś stworzyć, żeby zwiększyć innowacyjność o co najmniej 30%
- Dowiesz się jak wytworzyć umysł zbiorowy, który jest 5-7 razy bardziej inteligentny niż pojedynczy pracownicy
- Dowiesz się jak definiować zadania i zarządzać procesem kreatywnym, żeby osiągnąć spodziewane rezultaty
- Poznasz metodę kreatywnego rozwiązywania problemów
- Dowiesz się jaki styl przywództwa zastosować, żeby odnosić sukcesy
- Dowiesz się co spowodowało, że Facebook zwiększył liczbę patentów 31 razy a Google 458 razy
Wsparcie we wdrożeniu
Naszym celem jest minimalizacja negatywnych skutków zmian przez poświęcenie czasu na przygotowanie się do zmiany, wdrażanie jej małymi krokami, skierowanie energii organizacji na realizację strategii, tworzenie wygrywającej kultury i eliminację wszystkich prac które nie dostarczają wartości tak, żeby 87-93% pracowników tworzyło wartość dla klientów.
Celujemy w takie wyniki
wzrostu obrotów wypracowany tą samą l. pracowników
wzrostu obrotów w 6 m-cy od zmiany kultury organizacyjnej
wzrostu wydajności zespołu w 4-m-ce
wzrostu zysku w 6-m-cy
Sukces to nie kwestia przypadku, ale strategii, wiedzy, pasji - no i odwagi!
Na co czekasz. Umów się na rozmowę i już teraz zacznij zmieniać swoją firmę.