fbpx
Plecy
LogotypDP

Opis kursu - AMS® Kompetencje społeczne

Umiejętności społeczne nie są naturalne lub dziedziczone. To kompetencje wyuczone, które rozwijają się przez całe życie. Dowiedz się jakie kompetencje społeczne powinieneś rozwinąć, żeby budować satysfakcjonujące relacje, nie tracić wartościowych ludzi wokół siebie, osiągać swoje cele i mniej się stresować w sytuacjach społecznych.

Umiejętność nawiązywania pozytywnych relacji z innymi ludźmi jest kluczowym czynnikiem warunkującym przystosowanie społeczne. Kompetencje społeczne przejawiają się w adekwatnych dla kontekstu postawach i umiejętnościach, które stosują ludzie do swojego zachowania w sytuacjach społecznych. Osoby z wyższymi kompetencjami społecznymi lepiej radzą sobie ze stresorami w codziennym życiu oraz są bardziej szczęśliwe.

Niby wszyscy się komunikujemy, ale nie każdy osiąga swoje cele. Często słyszę od klientów, że „z nim się nie da rozmawiać”. Z tego szkolenia dowiesz się jak inni ludzie mogą widzieć świat i reagować na to co się dzieje. Dowiesz się również, jak się komunikować z osobami o innym stylu komunikacji. Dowiesz się z czego wynikają problemy i będziesz sobie umiał poradzić nawet w najtrudniejszych sytuacjach. Poznasz tajniki budowy dobrych relacji.

Badania nad przywództwem od czasu pandemii jednoznacznie wskazują, że kompetencje społeczne są jedną z najważniejszych umiejętności zwinnego lidera, który świetnie porusza się w świecie BANI. Każdy z nas jest liderem w różnych okolicznościach: w pracy, w rodzinie, w jakiejś organizacji lub grupie. To kompetencje potrzebne każdemu, kto wchodzi w relacje z innymi ludźmi.

 

LogotypDP

Dla kogo jest ten kurs?

Ten kurs jest przeznaczony dla każdego, kto współpracuje z innymi ludźmi (współpracownikami z zespołu, innymi zespołami, klientami, dostawcami, szefem, podwładnym, w rodzinie, w grupach zainteresowań, …). Jest dedykowany dla osób, które chciałyby skutecznie osiągać swoje cele, a przy tym nie tracić ludzi.

LogotypDP

Czego dowiesz się w trakcie kursu?

Przyjmowanie perspektywy innych i empatia

Dowiesz się jak w praktyce popatrzeć z perspektywy innych osób. Zobaczysz, że tylko przyjęcie różnych perspektyw zagwarantuje obiektywną ocenę sytuacji i zmniejsza stres. Dowiesz się jak rozwijać empatię, żeby budować głębokie relacje.

Motywatory działania

Skupimy się na głębokim zrozumieniu indywidualnych wartości życiowych i potrzeb, które są kluczowymi czynnikami motywującymi ludzkie działania. Uczestnicy odkryją, jak zidentyfikować swoje osobiste wartości i potrzeby oraz jak te elementy wpływają na ich codzienne decyzje i motywację do działania.

Zarządzanie emocjami

Bruce Lee powiedział "Ten kto rządzi twoimi emocjami, rządzi tobą". Dlatego dowiesz się z czego wynikają Twoje i innych emocje i co się za nimi kryje. Dowiesz się jak wpływa na życie myślenie pozytywne i negatywne. Poznasz błędy poznawcze. Nauczysz się jak w prosty sposób zmienić sposób myślenia i przestać przeżywać nieprzyjemne emocje. Nauczysz się wyrażać emocje w sposób, który nie rani innych, odmawiać, stawiać granice, komunikować swoje potrzeby.

Komunikacja

Poznasz style komunikacji i nauczysz się je rozpoznawać u innych. Dowiesz się jak zmiana interpretacji intencji zmienia komunikację o 360°. Dowiesz się jak prowadzić nieagresywną komunikację asertywną, która pozwala osiągać Ci cele. Poznasz style słuchania i dowiesz się jak prowadzić konstruktywną i skuteczną rozmowę i udzielić informacji zwrotnej, która konstruuje przyszłość i każdy z przyjemnością jej wysłucha.

Komunikacja ze względu na osobowość

Wykorzystasz testy osobowości, aby pomóc uczestnikom zrozumieć, jak różne typy osobowości wpływają na komunikację i motywację. Przez identyfikację i zrozumienie różnic osobowościowych, uczestnicy nauczą się dostosowywać swoje metody komunikacji oraz strategie współpracy, aby efektywnie współdziałać z osobami o różnych charakterach.

Czego nie widać w komunikacji

Poznasz ukryte aspekty komunikacji, takie jak nasze wewnętrzne programowanie, schematy myślowe, zranienia z dzieciństwa, a także mechanizmy obronne i przekonania, które wpływają na sposób, w jaki interpretujemy wydarzenia. Uczestnicy odkryją, jak te nieświadome elementy kształtują interakcje z innymi i nauczą się, jak rozwijać bardziej świadome i konstruktywne podejście do komunikacji.

Współpraca i relacje

Dowiesz się jak budować zdrowe relacje oparte na lojalności, a nie uwikłaniu. Poznasz 10 toksycznych mechanizmów i komunikaty niszczące relacje. Dowiesz się czy jesteś uwikłany w trójkąt dramatyczny i jak z niego wyjść. Dowiesz się co musisz przestać robić, co zmienić, a co zacząć robić, żeby poprawić najważniejsze dla siebie relacje. Poznasz język miłości swój i swojego partnera i dowiesz się jak skuteczniej z nim się komunikować i budować głębszą satysfakcjonującą relację.

Rozwiązywanie problemów

Nauczysz się jak zidentyfikować źródła konfliktów i poznasz metody ich efektywnego rozwiązywania. Poznasz również techniki zapobiegania kłótniom. Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat dziewięciu cech konstruktywnej rozmowy oraz nauczą się udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej znanej jako feedforward, która umożliwia budowanie pozytywnych relacji i skuteczne komunikowanie się w trudnych sytuacjach.

Podejmowanie decyzji

Dowiesz się dlaczego ludzie boją się podejmować decyzje i jak odblokować ten strach. Nauczysz się jak brać odpowiedzialność za własne życie oraz decyzje i pracować w kręgu wpływu. Dowiesz się jak zbudować odwagę, żeby podejmować trudne decyzje. Dowiedz się również jak zarządzać wieloma zadaniami.

LogotypDP

Korzyści z uczestnictwa w kursie

Relacje

Samoświadomość

Emocje

LogotypDP

Program warsztatu

Dzień 1

Moduł 1: Budowa empatii i przyjmowanie perspektywy innych

  • Zrozumienie perspektywy drugiej osoby
  • Jak zmienić perspektywę
  • 3 różne spojrzenia na jedną kwestię
  • Słuchanie empatyczne

Moduł 2: Motywatory działania

  • Wartości życiowe
  • Potrzeby

Moduł 3: Zarządzanie emocjami

  • Emocje i ich źródła
  • Identyfikacja najczęstszych stanów emocjonalnych
  • Sposoby wyrażania emocji – gdzie ukryta jest złość

Moduł 4: Komunikacja asertywna

  • Skutki braku asertywnego działania
  • 3 style komunikowania się
  • Jakie rolę przyjmujesz podczas interakcji (rodzic, dziecko, dorosły)
  • Autodiagnoza uczestników
  • Asertywny komunikat
  • Jak stawiać granice
  • Proszenie i odmawianie
  • Jak nie reagować z poczucia winy

Moduł 5: Komunikacja ze względu na osobowość

  • Test osobowości (kolory)
  • Komunikacja ze względu na osobowość
  • Co motywuje osoby o różnej osobowości
  • Jak współpracować z osobami o różnej osobowości

Dzień 2

Moduł 6: Czego nie widać w komunikacji

  • Jak jesteśmy zaprogramowani
  • Schematy, wzorce myślowe i zranienia z dzieciństwa
  • Niekonstruktywne i konstruktywne mechanizmy obronne
  • Przekonania
  • Interpretacja wydarzeń

Moduł 7: Współpraca i relacje

  • Co nas łączy – Koluzje
  • 9 toksycznych mechanizmach w relacjach
  • Jak budować więzi
  • Lojalność
  • 5 języków miłości
  • Co niszczy relacje

Moduł 8: Rozwiązywanie problemów

  • Źródła konfliktów i ich rozwiązywanie
  • Jak ugasić kłótnię
  • Jak zapobiegać konfliktom
  • Informacja zwrotna
  • 9 cech konstruktywnej rozmowy (feedforward)

Moduł 9: Podejmowanie decyzji

  • Blokady w podejmowaniu decyzji
  • Strach przed porażką
  • Jak pracować w kręgu wpływu
  • Jak zapobiegać sprzeczności wartości i czynów
  • Odwaga do podejmowania trudnych decyzji
  • Jaki sposób myślenia wspiera realizację celów
  • Jak ustalać priorytety
LogotypDP

Parametry warsztatu

  • Warsztat – 2 dni
  • Godziny warsztatu: 8:00-16:00
  • Lokalizacja: online
  • Unikalna możliwość rozwiązania swoich praktycznych problemów pod okiem doświadczonego trenera
  • Rezerwacja miejsca jest zagwarantowana po opłaceniu faktury
  • Certyfikat ukończenia szkolenia AMS® – Kompetencje społeczne
  • Minimalna ilość uczestników potrzebna do uruchomienia szkolenia: 5 osób
  • Podane ceny są cenami netto
  • Rejestracja na szkolenie oznacza akceptację Regulaminu Szkoleń
  • Język: polski

Przykładowe referencje

Nie musisz nam wierzyć. Sprawdź jak inni oceniają nasze kompetencje.

Uzyskaliśmy dużo większą efektywność organizacji. Przez 10 lat od wdrożenia nasza firma urosła kilkukrotnie, a operacje są realizowane podobnym zespołem. Odkryliśmy ukryty potencjał naszej firmy.
Piotr Ruszecki
Dyrektor Finansowy, Członek Zarządu Hellmann Worldwide Logistics Polska
Mogę polecić usługi wszystkim firmom, które chciałyby wprowadzić swoją organizację na wyższy poziom efektywności, zaplanować wygrywającą strategię i efektywnie ją wdrożyć wprowadzając nowoczesny zwinny system zarządzania.
Witold Antosiewicz
Ekspert tworzenia relacji biznesowych
Szkolenie w Agile było wielką przyjemnością i pomimo braku mojej wiedzy i doświadczenia w pracy tą metoda, dzięki fantastycznym zdolnościom, profesjonalnym podejściem, łatwością w "otwieraniu ludzi" na nowości, wprowadził mnie na nowe ścieżki nie tylko wiedzy ale i kariery.
Łukasz Kluczewski
Dyrektor Logistyki, Saria Polska
Jeśli chcesz przejść przez proces transformacji z sukcesem, to z czystym sumieniem mogę polecić na przewodnika Roberta Wojtachnika.
Łukasz Komorniczak
Project Manager, Fiege
Dlaczego polecam Roberta? Bo wskazał mi praktyczne rozwiązania, które przełożą się na zwiększenie efektywności. Robert potrafi spojrzeć z innej perspektywy i pomóc w rozwoju firmy. Robert jest niezwykle kompetentny.
Filip Woźniakowski
Właściciel
Ogromne wyzwanie, aby na bazie różnorodności zespołu zatrudniającego ponad 650 pracowników budować spójność. A jednak! Podjęliśmy to wyzwanie i dzięki wsparciu Roberta Wojtachnika z Digital Passion w poprowadzeniu warsztatów w naszej organizacji udało nam się zdiagnozować kulturę, określić wartości spójne dla wszystkich łączonych Instytutów i określić nasze przewagi biznesowe i mocne strony.
Krystyna Sawczuk
Dyrektor HR, Łukasiewicz
Robert zna się na strategii, nowoczesnych systemach zarządzania, tworzeniu bardzo efektywnych modeli operacyjnych, projektowaniu i wdrażaniu systemów informatycznych. Kontakt z nim rozwiązuje największe problemy przedsiębiorstw oraz całkowicie zmienia spojrzenie na operacyjną część biznesu. Czytelniku tej rekomendacji, życzę Ci doświadczenia współpracy z Robertem.
Marcin Rutecki
Właściciel Klubu Inteligencji Biznesu
Robert Wojtachnik to zdecydowanie jeden z najlepszych ekspertów zarządzania na LinkedIn. Potrafi zdiagnozować organizację, zdefiniować jej aktualną kulturę organizacyjną oraz zmapować przepływ informacji i pracy. Wydobywa prawdziwy potencjał z zespołów i firm, którym doradza. Na dowód wystarczy spojrzeć na jego publikacje, które są samym "mięsem" płynącym z praktyki.
Igor Mikołaj Subocz
Co-founder & Head of Growth 𝘇𝘂.𝗮𝗴𝗲𝗻𝗰𝘆
Roberta mogę bez wahania zaliczyć do czołówki konsultantów biznesowych, z którymi miałem do czynienia w ciągu ostatnich dwóch lat. A było ich wielu. Roberta cechuje pragmatyzm, wielowymiarowe spojrzenie na rozwój firmy, prawdziwa obsesja na punkcie efektywności procesów biznesowych. W trakcie jednej tylko konsultacji dostałem pakiet narzędzi i konkretnych podpowiedzi, Część z nich rzucała zupełnie nowe światło na problemy, z którymi się zmagałem. Wisienką na torcie jest atmosfera serdeczności i sympatii, którą Robert wokół siebie roztacza.
Artur Rozmysł
Właściciel
Robert Wojtachnik jest doskonałym ekspertem w zakresie efektywności przedsiębiorstw i nowoczesnych systemów zarządzania. Wie, jak używać nowoczesnych narzędzi (strategia transformacji cyfrowej, architektura przedsiębiorstwa, SAFe) i przekuwać je w sukces przedsiębiorstwa. Wystarczy jedno spotkanie z Robertem, żebym zobaczyć, że jego praktyczne wskazówki pozwalają zmienić perspektywę i otworzyć umysł na nowości. Transformacje i optymalizacje przeprowadzone wspólnie z Robertem dają naprawdę ponadprzeciętne efekty.
Michał Sokołowski
Dyrektor Sprzedaży, Bellako
Jako osoba, która ma wiedzę IT posiada unikalna umiejętność mówienia o niej i przedstawiania problemów technologicznych w ten sposób iż każdy z biznesu zrozumie. Osobiście wiem ze nie jest to łatwe dla technologów gdy maja mówić "Sienkiewiczem" o zawiłościach w IT. Należy podkreślić iż Robert jest niezwykle sprawny i skuteczny w realizacji trudnych i skomplikowanych projektach IT. Ogromne pokłady energii i temperamentu pozwalają Robertowi na realizację trudnych zadań zawodowych w biznesie oraz w nietuzinkowy sposób opowiadać o zdobytych doświadczeniach.
Dr. Bartosz Wachnik
Członek Zarządu, Współwłaściciel, Alna Business Poland
Projekty w których współpracowaliśmy wymagały często nieszablonowego podejścia oraz zwinnego rozwiązywania problemów, co zawsze się udawało i Klient końcowy dostawał zawsze to na co liczył, czyli większą efektywność. Pan Robert to profesjonalista w każdym calu.
Krzysztof Chaładyn
Współwłaściciel, VP w Otimo
LogotypDP

Tak działamy

Zobacz jak wyglądają nasze warsztaty. Praktyczna praca, case’y, testy, no i efekty.

LogotypDP

Wybierz najlepszy wariant dla siebie

Wybierz najlepszy dla siebie wariant. W przypadku warsztatu online znajdź dla siebie dogodny termin na liście szkoleń i złóż zamówienie klikając przycisk Zamawiam. Jeśli chcesz sam przerobić materiał, wybierz kurs video i oszczędź 50%.

Kompetencje społeczne

Szlolenie video - natychmiastowy dostęp
900PLN
447 PLN Kus video (9 modułów)
  • Dostęp do nagrania kursu na platformie kursowej przez 1 rok​
  • Praktyczna wiedza pokazująca jak budować kompetencje społeczne (dziewięć modułów)
  • Zeszyt ćwiczeń, koło emocji, lista potrzeb, lista wartości, test profili osobowości (kolory), test 5 języków miłości
  • Certyfikat ukończenia szkolenia AMS® - Kompetencje społeczne
HIT

Kompetencje społeczne

Warsztat online
1200PLN
900 PLN Warsztat (2 dni)
  • Warsztat online 10-11 kwietnia 8:00-16:00​
  • Praktyczna wiedza pokazująca jak budować kompetencje społeczne (dziewięć modułów)
  • Warsztat w trakcie którego przećwiczysz najważniejsze umiejętności
  • Materiały w wersji elektronicznej
  • Zeszyt ćwiczeń, koło emocji, lista potrzeb, lista wartości, test profili osobowości (kolory), test 5 języków miłości
  • Certyfikat ukończenia szkolenia AMS® - Kompetencje społeczne
VIP

Kompetencje społeczne

Warsztat online
1200PLN
900 PLN Warsztat (16 godzin)
  • Warsztat online 12,17,19,22 kwietnia 18:00-22:00​
  • Praktyczna wiedza pokazująca jak budować kompetencje społeczne (dziewięć modułów)
  • Warsztat w trakcie którego przećwiczysz najważniejsze umiejętności
  • Materiały w wersji elektronicznej
  • Zeszyt ćwiczeń, koło emocji, lista potrzeb, lista wartości, test profili osobowości (kolory), test 5 języków miłości
  • Certyfikat ukończenia szkolenia AMS® - Kompetencje społeczne
VIP
LogotypDP

Nasza propozycja vs. inne dostępne na rynku

Nasza propozycja

Inne rozwiązania

Zakres szkolenia

Badania Trinity College Dublin z 2022r. pokazują, że w świecie BANI nabiera znaczenia współpraca zespołowa, a do tego nie wystarczy tylko dobra komunikacja. Niezbędne są rozwinięte kompetencje społeczne. Warsztat wychodzi poza programy szkoleniowe dostępne na rynku i porusza tematykę: budowania empatii, przejmowania perspektywy innych, interakcji społecznych, współpracy i relacji, komunikacji, zarządzania emocjami, rozwiązywania problemów, podejmowania decyzji.

Inne szkolenia koncentrują się na komunikacji.